12. 9. 2019
Technické služby města Olomouce, a.s. již několik let používají, ve vztahu s občany našeho města, k hlášení závad aplikaci, která je umístěna na webu společnosti.
Občané zde mohou jednoduchým způsobem hlásit veškeré závady týkající se veřejné zeleně, komunikací – rozbité chodníky, prorůstající zeleň v chodnících, nepořádek v ulicích, zimní údržbu komunikací, nefunkční veřejné osvětlení nebo světelná signalizace, nevyvezený odpad, nepořádek kolem kontejnerových stání apod.
Formulář k nahlášení je velmi jednoduchý. Občan v první fázi vybere oblast, které se závada týká, poté ulici v které se problém, který dále podrobně popíše, vyskytuje. Občan může též přiložit pro lepší orientaci i fotografie nebo v případě nefunkčního veřejného osvětlení sdělí č. sloupu veřejného osvětlení. V neposlední řadě uvádí občan kontaktní údaje v souladu s GDPR.
Po nahlášení závady se tato automaticky objeví v aplikaci Hlášení závad a je dále zpracovávána.
Jakým způsobem se pracuje, s nahlášenými závadami, podrobně informuje vnitřní směrnice společnosti.
Každá provozovna společnosti resp. její pověřený zaměstnanec má povinnost denně sledovat aplikaci Hlášení závad a v co možná nejkratší době, max.15dní, závadu vyřešit. Pokud tomu tak není, jedná se o složitější problém, ke kterému je nutná konzultace s MMOl nebo vyžaduje delší čas, je povinností oznámit tuto skutečnost oznamovateli závady písemně nebo telefonicky. Toto je zaznamenáno též v aplikaci Hlášení závad.
Technické služby města Olomouce, a.s. mohou díky této aplikaci a všímavým občanům včas a rychle reagovat na krizové situace a celkové dění ve městě Olomouci.